הבת נותרה ללא סמינר: "אף אחד לא עזר לנו"

אייל ראובן 4 Comment on הבת נותרה ללא סמינר: "אף אחד לא עזר לנו"

אם לבת שנותרה ללא מסגרת לימודית זו השנה השניה, סיפרה למגישי מהדורת סוף השבוע: "פניתי לכולם בעירייה. בסוף אף אחד לא עזר לנו בפועל". בעירייה הגיבו: "הצענו להם שיבוצים שונים שזכו לסירוב חוזר; התלמידה יכולה להגיע ללימודים בכל רגע"

צילום: בעריש פילמר
21:14
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on למחרת התאונה; בן גביר תוקף: "באולפנים היו חוגגים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אם לבת שנותרה ללא סמינר, שוחחה עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי) וסיפרה על הקושי. "זו השנה השניה שאנחנו לא מלווים אותה ללימודים. כבר שנה היא בבית, ניסינו לעשות את כל מה שיכולנו כדי שהיא תלמד. אנחנו גרים באלעד, העירייה יודעת".

לדבריה "הילדה עם ציונים ממוצעים. בסמינר אמרו שהיא לא עברה את המבחן קבלה, אבל כשלחצנו הם התחילו לדבר גם על ההורים ואמרו דברים לא נכונים, שבעלי הולך בלי כובע וחליפה ועוד. יש לנו כבר בת אחת בסמינר. זה כנראה כדי להצדיק את עצמם, שאם נלך לבית משפט אז שתהיה להם הגנה. כי פה הסמינרים אזוריים". 

היא סיפרה מה היה בשנה שעברה: "מיד אחרי שקיבלנו את התשובה פנינו למחלקת החינוך. מי שאחראית על כל השיבוצים אמרה לנו בהתחלה שהילדה התקבלה ואנחנו יכולים להיות רגועים. הגיע שבוע לפני לתחילת הלימודים ואנחנו מקבלים הודעה שהילדה לא התקבלה על אף כל המאמצים, והיא משבצת אותה לסמינר אחר".

היא הוסיפה: "יש בעיר עוד סמינר שהיינו מסכימים שהיא תילמד בו, אבל אמרו לנו שאנחנו לא יכולים להתקבל לשם כי לא נרשמנו לשם".

"מה שקורה עכשיו זה שגם בשנה הקרובה היא תשב בבית", אמרה האם בכאב. "כנראה שהיא לא תלמד בסמינר בכלל. זו המציאות. תמכנו בה לאורך כל השנה, נתנו לה הרבה קורסים. כמובן שלא השארנו אותה בבית בחוסר מעש".

היא נשאלה האם פנו לאנשים בעירייה: "פניתי לכולם, לש"ס, לג', לראש העיר. לכל מי שחשבתי שיכול לעזור לי. חלק לא ניסו לעזור, אחרים התעלמו, אחרים אמרו בטח למה לא באתם אתמול. בסוף אף אחד לא עזר לנו".

היא ציינה "הם לא רוצים להגיד שמות, אבל אני יודעת שיש עוד בנות שלא התקבלו. אין לי מושג מה קורה איתן כעת; אנחנו מעדיפים שהיא תשב בבית מאשר שתלמד באותו מוסד לימוד".

בעיריית אלעד מסרו בתגובה כי "ראשית, מצוקתה של ילדה שלא נמצאת בתיכון היא לא דבר שאפשר להקל בו ראש. לשם כך מקיימת העירייה היערכות מוקדמת כדי למנוע את הדבר. לגבי המקרה הזה, העירייה מכירה היטב את הדברים ואנשי אגף החינוך על כל מחלקותיו בקשר עם המשפחה הרבה לפני תחילת שנת הלימודים הקודמת, ולאורך השנה האחרונה תוך הצעות שיבוץ שונות במוסדות מעולים. הצעות שזכו לצערנו לסירוב חוזר. לתלמידה עדיין קיים שיבוץ בתיכון גברא בעיר, שהוא מוסד חינוכי מהטובים שיש, תחת הנהגתם של גדולי ישראל בראשות הגר"ש בעדני שליט"א והיא יכולה בכל רגע להגיע ללימודים".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    שהספרדים ילכו למוסדות ספרדים ואשכנזים למוסדות אשכנזים למה הספרדים מתעקשים להתערבב אם האשכנזים?????

    1. מה הסלקציה הזאת?
      מדובר בבנות חרדיות ומעולות, שרובן גם עולות במעלות שלהן על פני בנות אשכנזיות
      רק בגלל ששם המשפחה שלהן הוא בוזגלו, אמסלם וכו' יחליטו שהם סוג ב'?
      למה לפתוח מוסדות חדשים אם קיימים כבר סמינרים ותיקים?? חוץ מזה שסלקציה לא עושים יהודים,
      ביצעו אותה בימות השואה אנטישמים..

    2. הספרדים ילכו בכייף אבל בידיים של האשכנזים להפסי' לקבל את הספרדים וזה מה שיעצור את הגלגל.

  2. 3

    תכלס, צודק. אני ספרדייה ומתכוונת בע"ה ללכת
    רק לסמינר ספרדי , כדי שלא ישגעו אותנו עם פאות… אבל עדיין זה לא אומר שאין הפליות